אנשים רבים נאלצים לעבור טיפולי חניכיים במהלך השנים, טיפולים אלו נדרשים בעיקר בגלל מצבים של היווצרות דלקת חניכיים. דלקת זו יכולה להוביל לזיהום בפה, זיהום אשר עם הזמן מתפתח יותר ויותר, דבר שעלול להשפיע על הפה בכלל והשיניים בפרט.

טיפולי חניכיים

טיפולי חניכיים מתבצעים על ידי רופא שיניים המתמחה בתחום זה. מדובר על רופא שיניים שעבר התמחות במסגרת לימודיו של טיפולי חניכיים. הונח המקצועי לכך הוא פריודונטיה. מדובר ברופא שיניים שעבר התמחות בנושא וקיבל אישור רשמי לעבוד בכך בארץ, לאחר שהוא עבר את הבחינות הממשלתיות בהצלחה.

אילו טיפולי חניכיים קיימים

אנחנו יכולים למצוא שורה של טיפולי חניכיים, החל מטיפולים כירורגים וכלה בניתוחים, טיפולים אשר חלקם כוללים השתלות ובניית עצמות וכן בטיפולים של השתלת שתלים דנטאליים ועוד. בנוסף טיפולי חניכיים כוללים גם טיפולים אסתטיים, בעיקר כאלה שיש צורך לבצע במקרה וטיפולי שיניים שונים, למשל, עקירות שן, לא מבוצעות כהלכה. בנוסף לטיפולים הנ"ל מתמחה בחניכיים מבצע גם טיפול בדלקת חניכיים.

טיפול זה בא למנוע מצב בו הזיהום שנוצר כתוצאה מהדלקת יתפשט ויגרום לכל חלל הפה להיות ברמת סיכון גבוהה. ככל שמטפלים מהר יותר בדלקת, כך גדל הסיכוי שהזיהום יקטן ולא יתפשט. פעמים רבות אנשים נוטים להזניח זאת ואז תהליך הריקבון בחניכיים מתפשט לשיניים, דבר שגורם לנזק משמעותי ולעיתים אף בלתי הפיך. דלקת חניכיים של מטופלת עלולה לגרום בבוא העת למצב בו יהיה קשה מאוד להיעזר בשיניים לצורך אכילה או כל דבר אחר.

טיפולי חניכיים מתבצעים בדרך כלל לאחר שהרופא מבצע צילום של האזור וסורק את מקור הבעיה. על מנת שהוא יכול לטפל בבעיה בזמן יש להגיע אליו בהקדם, מיד כשמגלים דימום או חשים כאב באזור. לעיתים מדובר בכאב נקודתי שנובע מקור או מאוכל מסוים שאכלנו, אך לעיתים מדובר במקרה הרבה יותר חריף, מה שכנראה מסמן שמדובר בדלקת. לא מעט אנשים לא מתייחסים לעובדה שקיים הבדל בין רופא שיניים למתמחה בטיפולי חניכיים, לכן הם פונים לרופא שיניים אצלו הם מטופלים. ההמלצה היא כן לבצע את ההבחנה בין השניים, ואם יש כאב בחניכיים לפנות אל מתמחה בטיפולי חניכיים.

דוגמא טובה לכך הוא ד"ר בריימן אשר עורך טיפולי שיניים בראשון לציון והסביבה, בין היתר הוא מבצע טיפול בדלקת חניכיים ומגוון טיפולים אחרים כולל טיפולי שיניים. אתם מוזמנים לפנות אליו ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לטיפולים מסוגים שונים.

טיפולי חניכיים