ניתוח חניכיים

אדם שאינו מקפיד על צחצוח שיניים יסבול בדרך כלל מדלקת חניכיים. הדלקת אינה עושה הנחות לאף אחד וכאשר הפה אינו מטופל – חיידקי הפה יחגגו להם ללא הפרעה ואט אט יצטברו להם נזקים רבים. הצטברות האבנית יחד עם החיידקים ייצרו דלקות חניכיים שעלולים להתפתח לנסיגה של החניכיים, ואלו יצליחו לחדור גם אל הלסת ולגרום להחלשת השיניים. הם עשויים להתחיל להתנדנד או אפילו לזוז ממקומם.

מסיבה זו חשוב כך להקפיד על ניקיון השיניים כאשר זה כולל צחצוח עקבי, שימוש בחוט דנטלי או קיסמי שיניים. יחד עם זאת ביצוע של ניקוי שיניים יסודי אצל שיננית אחת לתקופה בהתאם להמלצות הרופא כאשר כל אלו יוכלו לחסוך את הבעיות המתעוררות בחניכיים הצורכות במקרים רבים ניתוח חניכיים.

טיפול בדלקת חניכיים - מה אפשר לעשות לפני ניתוח חניכיים?
ברור שרופאי השיניים ינסו לעשות הכול על מנת שלא יהיה צורך בביצוע של ניתוח חניכיים או כתר בשיניים. כאשר הדלקת היא במצב מתקדם קשה יהיה לפתור אותה באמצעים רגילים של ניקוי שיניים ביתי או הסרת אבנית. במקרים מעין אלו אנחנו עדים לכך כי העצם שעוטפת ותומכת בשן מתחילה לסגת כלפי מטה כאשר במקביל הדלקת גורמת להתנפחות של החניכיים. דבר זה יוצר כיס חניכיים והכיס צובר חיידקים, אבנית ופלאק. האבנית נוטה להידבק אל השטח החיצוני של השורש בעומק של כיס החניכיים. במקרים אלו יש לסלק את אותם הרעלנים והחיידקים שהם מפרישים מהכיס וכמובן גם את האבנית מהשטח של השורשים. לטיפול זה קוראים – הקצעת שורשים או הטרייה תת חניכית – ניקוי שיניים עמוק – תת חניכי. לאחר טיפול זה ניתן לוותר על ניתוח חניכיים אך זאת רק בתנאי שהמטופל ישמר את המצב החדש. יקפיד היטב על היגיינת הפה, על צחצוח שיניים וביקורים קבועים אצל שיננית.

טיפול בדלקת חניכיים באמצעות תרופות
ישנן כיום תרופות שונות שעשויות להקל מאוד ואף לפתור את הבעיה של דלקות החניכיים. התרופות הללו מסוגלות לפגוע בחיידקים האלימים המשגשגים בתוך החניכיים כאשר אלו מוחדרים אל עומק כיס החניכיים. התרופות הללו הינן תרופות הפועלות באופן מושהה. כלומר הן לא משתחררות מיד אלא משתחררות עד שבועיים מהטיפול. במקרים רבים מצליחות התרופות הללו לעצור את ההרס שהדלקת יוצרת ובמידה מסוימת אף לשחזר את העצם.

ישנם מקרים אשר בהם תידרש נטילת תרופה אנטיביוטית במינון נמוך לאורך זמן על מנת למנוע את החזרה של החיידקים. במקרים אשר בהם הטיפול השמרני אינו מצליח לפתור את הבעיה לא יהיה מנוס מביצוע של ניתוח חניכיים.

ד"ר בריימן מטפל גם בחניכיים
במרפאה של ד"ר בריימן תוכלו למצוא את כל הטיפולים ואת כל הפתרונות לכל בעיה המתעוררת בחלל הפה. ניתוח שיניים, כתר בשיניים, טיפולים משקמים, טיפולים כירורגיים ועוד. ד"ר בריימן – הכתובת הטובה ביותר לכל מי שבריאות השן חשובה לו!