ישנם אנשים בני מזל, ששיני הבינה שלהם אינן מציקות להם. עם זאת, עבור רבים אחרים המצב שונה. שיני בינה, שבעבר הפרה היסטורי הייתה להן תכלית, כיום אינן נחוצות וגרוע מכך – הן עלולות להביא לכאבים ולסבל מיותר. מהו הפתרון הרפואי המקובל לכך? על פי רוב, יש לבצע עקירה כירורגית שן בינה. אמנם אין זה הטיפול הכי קל בעולם, אבל לאחר שהוא מסתיים מורגשת הקלה של ממש. בנוסף, זהו טיפול שלאחר סיומו נפתרה הבעיה אחת ולתמיד, באופן מוחלט וחד משמעי.

מתי צריך לעקור?
לא כל מי שסובל מכאבים בשיניים הטוחנות יצטרך בהכרח לבצע עקירה כירורגית שן בינה. לפעמים הטיפול יהיה סתימה פשוטה, לפעמים יהיה צורך בטיפול שורש, ולעיתים – השלמת שן שבורה תהיה הטיפול הטוב ביותר. על ביצוע עקירה כירורגית ימליץ רופא השיניים כאשר יש בכך צורך וכשאין בנמצא טיפול אחר שיספק מענה עדיף.

הבעיה שמחייבת מהלך של עקירה כירורגית שן בינה מתחילה כאשר שיני הבינה בוקעות בצורה שיוצרת צפיפות. שיני הבינה הן השיניים הקיצוניות ביותר והן גם האחרונות לבקוע ולצוץ. אין זה נדיר שהן יוצאות ובוקעות לאחר סיום בית הספר התיכון ואפילו לאחר אמצע שנות העשרים. בין הבעיות שעשויות להיווצר ניתן למצוא למשל שן כלואה ולוחצת או בקיעה של שן באופן מוטה – באלכסון. יש גם מקרים שבהם מופיעים כאבים ודלקות באזור וכן בחניכיים, ואלו מצבים בלתי נעימים שיכולים אף להביא לסיבוכים נוספים.

עקירה לא פשוטה
חשוב לשים לב שאין דין עקירה כירורגית שן בינה כדין עקירה של כל שן אחרת. ראשית, מדובר בשיניים שקשה יחסית להגיע אליהן. שנית, מדובר בטיפול כירורגי, שמצריך ידע ומומחיות וכמובן גם ניסיון ניכר. הטיפול אמנם אינו מתבצע בהרדמה מלאה בדרך כלל, אבל בהחלט יש צורך בהרדמה מקומית שתתאים למצב הקליני שאובחן.

זקוקים לטיפול אסתטי או לעקירה? יש לכם צורך בטיפול לצורך השלמת שן שבורה? רוצים לדעת האם עקירה כירורגית של שן בינה אחת או יותר תסייע לכם למנוע בעיות עתידיות? במרכז לרפואת שיניים מתקדמת בהנהלת ד"ר רעיה בריימן וד"ר איליה בריימן תקבלו מענה איכותי, מקצועי ואדיב.

השלמת שן שבורה

עקירה כירורגית שן בינה