שיקום פה מלא

שיקום פה מלא הינו מונח אשר מתייחס לתהליך של בנייה מחדש או שחזור של כל השיניים בשתי הלסתות. הליך שיקום הפה מתבצע בידי רופא שיניים כללי או שיקומי והוא משלב טיפולים מסוגים שונים כגון כתרים וגשרים וכן טיפולי חניכיים וזאת בידי מומחים בתחום האורתודנטיה ומנתחים אוראליים.

סיבות ומצבים אשר מחייבים שיקום פה מלא:
  • שיניים שאבדו או שנפגעו כתוצאה מעששת או טראומה כלשהיא.
  • שיניים שנשברו או ניזוקו.
  • שיניים שנשחקו בצורה חמורה בשל חשיפה ממושכת לחומצות שונות הנמצאות במזון ובמשקאות.
  • מצבים של כאבי לסת, כאבי שרירים וכאבי ראש אשר מחייבים ביצוע התאמה של המנשך.
אבחון והתאמת טיפולי שיקום פה מלא
התאמת טיפול שיקום פה מלא מתבצעת באמצעות אבחון ובדיקה מקיפה בידי רופא השיניים אשר יקבע מהן אפשרויות ודרכי הטיפול המתאימות והמומלצות בהתאם לאופי וסוג הבעיה. תהליך האבחון כולל שורה של בדיקות יסודיות הכוללות:
  • מצב השיניים – מצב השיניים יקבע מהם הליכי שיקום פה מלא הנחוצים, לדוגמא: התאמת חזית חרסינה או כתר מלא, גשרים או שתלים עם כתרים ועוד. בדיקה אודות מצב השיניים כוללת זיהוי וסימון של כל עששת וריקבון, מצבים של שחיקת שיניים, סדקים, בעיות שורש, תזוזת שיניים, שיניים ארוכות או קצרות ועוד.
  • רקמת החניכיים – אבחון של מצב החניכיים והתאמת הטיפול הדרוש, כאשר בחלק מהמקרים יידרשו טיפולים אינטנסיביים במטרה להבטיח שהשיניים המושתלות יהיו ממוקמות ומקובעות על בסיס מוצק וחזק. טיפולי חניכיים עשויים לכלול השתלת עצם וכן מענה למצבים של היווצרות כיסים עמוקים בהן, חסר ברקמות חניכיים, מחלות חניכיים וצפיפות עצם לא תקינה.
  • מפרקים ושרירים בלסת – קיימת חשיבות רבה לנשיכה יציבה ותקינה אשר אינה גורמת לכאב בעת לעיסה או סגירת הפה. סגירה לא תקינה של הפה עלולה לגרום לבלאי והרס השיניים. טיפולי שיקום פה מלא כוללים שחזורי פה וכן יישור שיניים ותכנות מחדש של המנשך וזאת על מנת לתקן את הסגר בטרם ניתן לבצע הליכי שיקום נוספים.
  • אסתטיקה – טיפולים אסתטיים לשיפור מראה השיניים המתייחסים לצבע השיניים, צורתן, גודלן והפרופורציות שלהן. כל אלה חשובים לקביעת מראה השיניים ביחס לחניכיים, לשפתיים, לפה ולמראה הפנים מלפנים ובפרופיל.
תהליכי טיפול שיקום פה מלא כוללים:
  • ניקוי שיניים מניעתי וטיפולי חניכיים.
  • בדיקת האפשרות והצורך להתקנה של כתרים.
  • ניתוח  Orthognathicלמיקום מחדש של הלסת.
  • טיפול ברקמת החניכיים ליצירת חיוך מאוזן ואסתטי.
  • הכנת השיניים הטבעיות לקראת התקנת כתר או גשר.
  • מיקום של שחזור זמני לצורך התרגלות של המטופל ולאחריו מיקום השחזור הקבוע.
  • טיפולים אורתודנטיים להזזת שיניים למיקומן האופטימלי.
  • השתלת שיניים להחלפה של שיניים חסרות.
  • השתלת עצם לשיפור יציבות השיניים במקרים של השתלות שיניים.
מרפאת ד"ר בריימן מתמחה בכל סוגי טיפולי השיניים וזאת מתוך מצוינות ומקצועיות בתחום רפואת השיניים והאסתטיקה הדנטלית. צוות מרפאת ד"ר בריימן כולל רופאים מומחים אשר מחויבים לטיפולים איכותיים ולהשגת תוצאות מיטביות וכל זאת בצורה היעילה ביותר, במחירים הוגנים וביחס אישי ואדיב לשביעות רצון לקוחותינו.